Kia Motors Slovakia bilancuje. Od spustenia výroby prešlo desať rokov

Slovenský výrobca automobilov sa opakovane stal najlepším závodom v celom juhokórejskom koncerne.

TEPLIČKA NAD VÁHOM. Z výrobných liniek automobilky Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom zišlo od oficiálneho spustenia výroby 7. decembra 2006 viac ako 2,5 milióna automobilov a 3,8 milióna motorov. Informoval o tom hovorca spoločnosti Jozef Bačé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doplnil, že automobilka od príchodu na Slovensko preinvestovala 1,7 miliardy eur. "Vďaka závodu Kia bolo na Slovensku vytvorených viac ako 20-tisíc pracovných miest priamo v automobilke a u jej 40 najdôležitejších dodávateľov. Samotná spoločnosť Kia zamestnáva v trojzmennej prevádzke približne 3800 ľudí. Modely ceed, Sportage a Venga závod exportuje do 95 krajín sveta, pričom 14 percent z nich má pravostranné riadenie. Na slovenských cestách jazdí už takmer 40-tisíc automobilov vyrobených v jedinom európskom závode značky Kia v Tepličke nad Váhom," uviedol Bačé.

SkryťVypnúť reklamu

"V uplynulej dekáde sa naša spoločnosť zaradila medzi najväčších zamestnávateľov, výrobcov, exportérov a platcov daní na Slovensku. Ďakujem predovšetkým našim zamestnancom za ich úsilie a zanietenosť. Práve ich zásluhou sme počas posledných desiatich rokov dosiahli výnimočné výrobné a hospodárske výsledky, ktoré posunuli náš závod medzi najlepšie prevádzky automobilovej skupiny Hyundai Motor Group," povedal prezident a CEO spoločnosti Kia Motors Slovakia Eek-Hee Lee.

Z dlhodobého hľadiska sú najžiadanejšími modelmi Kia ceed a Kia Sportage. "Každý z nich reprezentuje 45 % zo všetkých doteraz vyrobených vozidiel. Najobľúbenejšie farby áut zákazníkov sú čierna, biela a strieborná. Každodenne sú ku klientom vypravené dva vlaky a 90 kamiónov s 1400 automobilmi, ktoré smerujú do 95 rôznych krajín. Od roku 2006 závod Kia exportoval najviac svojich vozidiel do Ruskej federácie (18 %), Veľkej Británie (12 %), Nemecka (9 %), Španielska (6 %) a Talianska (6 %). Rodným listom z Tepličky nad Váhom sa pýšia aj zákazky Policajného zboru Slovenskej a Poľskej republiky, Českej pošty, slovenského zastúpenia medzinárodnej požičovne automobilov, ako aj najväčšieho poľského výrobcu liekov či mobilného operátora," dodal hovorca automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou závodu Kia sú aj dve haly na výrobu motorov. "Lídrom produkcie je 1,6-litrový naftový agregát tvoriaci až 20 percent z celkového objemu doteraz vyrobených pohonných jednotiek. Užívatelia však preferujú najmä benzínové motory (53 %). Takmer polovicu vyrobených motorov spoločnosť exportovala do českej fabriky Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošoviciach," podotkol Bačé.

Pôvodná investícia pre vybudovanie automobilky Kia na Slovensku predstavovala podľa jej hovorcu 700 miliónov eur. "Spoločnosť však priebežne investuje do výroby nových modelov aj do inštalácie nových technológií, vďaka čomu sa výška pôvodnej investície vyšplhala na 1,7 miliardy eur. V tomto roku investovala 60 miliónov eur, pričom v investíciách do inovovania existujúceho produktového portfólia bude automobilka pokračovať aj budúci rok sumou 130 miliónov eur," doplnil hovorca automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Kia Motors Slovakia doteraz zaplatila na Slovensku daň z príjmu právnických osôb v hodnote 320 miliónov eur. "Po započítaní splatných daní z príjmu právnických a fyzických osôb, daní z nehnuteľností, ciel, sociálnych a zdravotných odvodov za zamestnancov, je prínos pre štátnu pokladnicu či miestne samosprávy ešte vyšší a presahuje výšku investičných stimulov a daňovej úľavy viac ako štvornásobne," podotkol Bačé.

Automobilka momentálne zamestnáva približne 3800 ľudí, ich priemerný vek je 35 rokov. "Služobne najstarší zamestnanec má v závode odpracovaných 12 rokov, 7 mesiacov a 4 dni. Viac ako 2800 ľudí pracuje v spoločnosti Kia dlhšie ako 5 rokov, pričom 800 z nich už dokonca dlhšie ako 10 rokov. Dbáme aj o rozvoj kompetencií a zručností svojich zamestnancov, od roku 2006 dodnes pre nich zorganizovala 8900 školení. Medzi dlhodobo najobľúbenejšie zamestnanecké výhody patrí priama autobusová preprava zabezpečená zamestnávateľom. Tridsaťdva autobusov zvážajúcich ľudí z a do závodu denne najazdí v celom Žilinskom kraji 10 275 km, čo predstavuje ročne takmer 2,5 milióna km," uzavrel hovorca automobilky.

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 239
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 874
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 190
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 026
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 785
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 888
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 970
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 620
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 420
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 138
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 431
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 360
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 214
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 970
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 620
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 420
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 138
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 431
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 360
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 214
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu